Salgsvilkår

1. Avtalen

Avtalen mellom kjøper og selger består av disse salgsbetingelsene, opplysninger gitt i bestillingsløsningen og eventuelt særskilt avtalte vilkår. Ved motstrid går særskilt avtalte vilkår foran, forutsatt at de ikke strider mot ufravikelig lovgivning.

2. Partene

  • Selger:
    Rapp Invest og Utleie AS
    Adresse: Knesvegen 26, 7732 Steinkjer
    Org.nr.: 832 605 522
    E-post: post@turbotiden.no

  • Kjøper:
    Den forbrukeren som foretar bestillingen.

3. Pris

Alle priser er oppgitt i norske kroner og inkluderer merverdiavgift (MVA). Den totale prisen inkluderer alle avgifter og eventuelle tilleggskostnader. Eventuelle kostnader som ikke er informert om før kjøpet, skal ikke belastes kjøperen.

4. Avtaleinngåelse

Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende dersom det foreligger skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.

5. Betaling

Betaling skjer ved bruk av Vipps eller kortbetaling i bestillingsprosessen. Beløpet trekkes fra kjøperens konto umiddelbart etter at bestillingen er fullført. Ingen varer sendes før betaling er gjennomført. Kjøper må sørge for at betaling gjennomføres korrekt via Vipps-løsningen.

6. Levering

Levering anses skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen uten unødig opphold og senest 30 dager etter bestillingen.

7. Risikoen for varen

Risikoen for varen går over på kjøper når han, eller kjøpers representant, har fått varen levert i tråd med punkt 6.

8. Angrerett

Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettlovens bestemmelser. Angrefristen er 14 dager fra den dagen kjøperen mottar varen og angrerettskjema. Ved bruk av angreretten må varen returneres innen rimelig tid. Kjøperen betaler returfrakten.

9. Forsinkelse og manglende levering

Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent, kan kjøperen etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning.

10. Mangel ved varen

Dersom det foreligger en mangel, må kjøperen innen rimelig tid etter at den ble oppdaget gi melding om dette. Kjøperen har rett til retting, omlevering, prisavslag, heving og/eller erstatning.

11. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold

Dersom kjøperen ikke oppfyller sine forpliktelser, og dette ikke skyldes selgeren, kan selgeren holde varen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og kreve erstatning.

12. Garanti

Eventuelle garantier fra selger eller produsent kommer i tillegg til rettighetene kjøperen har etter loven.

13. Personopplysninger

Selgeren behandler personopplysninger i henhold til gjeldende lovgivning. Opplysningene brukes kun for å oppfylle avtalen med kjøperen, og håndteres i tråd med personopplysningsloven og GDPR.

14. Konfliktløsning

Klager rettes til selger innen rimelig tid. Dersom partene ikke blir enige, kan kjøperen kontakte Forbrukertilsynet for mekling. Tvister kan også behandles av Forbrukerklageutvalget.